Prohledat tento blog

neděle 12. května 2013

3 přílohy k dubnové grilovačce


     Protože počasí nám přeje, globální oteplování funguje, začínáme pomalu vytahovat grily a opejkat co se dá. Jak marinovat flákotu, na to má každý 305 odpovědí, každý má rád něco jiného, někdo radši vepřové, jiný radši rybičku.
     Já bych chtěla přidat spíš pár malých typů, co dát na stůl, když grilujeme a nechceme se k masu nebo rybě cpát pouze chlebem a hořčicí. Tady jsou první tři přílohy z prodlouženého víkendu. Nebude dlouho trvat a přibudou další.


Ředkvičkové tzatziki
     Okurkové tzatziki si už mnozí z nás oblíbili, ale zkuste ten samý recept s ředkvičkami místo okurky …ráj na zemi. 
     Potřebujeme jen ředkvičky, které nastrouháme nahrubo, nasolíme a vymačkáme z nich vodu stejně jako z okurek, aby pak tzatziki nebyly plné vody. Smícháme je s jogurtem ve stejném poměru. Důležité je použít buď kvalitní řecký jogurt, který není tak vodový jako některé jogurty jiné výroby, ale je smetanový a neteče. Dá se nahradit smícháním tučnějšího kvalitního jogurtu s kysanou smetanou. Vmícháme jeden jemně strouhaný nebo utřený stroužek česneku, osolíme, opepříme, přidáme lžíci citronové šťávy (někdo preferuje vinný ocet) a lžíci olivového oleje, podle vkusu dokořeníme, tzn., že já jsem např. přidala ještě trochu cukru, aby chuť byla vyváženější. Často se přidává kopr nebo máta, popř. petrželka na jemno, ale to záleží na každém, já nepřidala nic, jen jsem nazdobila misku a tradá na stůl. Muselo-li by to být, zvolila bych nejklasičtější kopr.



Salát z pečených paprik
     Naprosto úžasný balkánský salát je vhodný i pro lidi, kteří z různých důvodů nemohou konzumovat paprikové slupky, protože recept začíná tak, že papriky (dnes kápie, ale osvědčili se i uplně všechny ostatní, co jsem kdy použila), dáme do trouby na nejvyšší stupeň a postupně je obracíme, dokud není jejich slupka pečená ze všech stran. Pokud máte už rozpálený gril, dá se ten samý postup použít na grilu a nebo i nad ohněm. Papriky poté vyndáme a vložíme do igelitového sáčku, aby se zapařili. Po chvíli není složité zbavit papriky slupek a jádřinců. Potom je nakrájíme na proužky a začneme ještě zatepla ochucovat. K deseti kápiím přidávám 3 jemně nakrájené stroužky česneku, 3 lžíce olivového oleje a 1 lžíci vinného octa. Potom je jako u tzatziki možné přidat kopr. Já jsem ale papriky podávala s dobrým balkánským sýrem navrch posypané čerstvou mátou, aby byl salát co nejosvěžujícnější a komplexní. Doporučuju zkusit.



Hummus
     Hummus je středomořská a arabská dobrota, která se velmi lehce připraví a velmi rychle sní. Je to pokrm z půl kila zcezené cizrny, pěti stroužků česneku, sezamové pasty, kterou jsem vynechala, protože jsem vařila zpaměti a tuto komponentu jsem opomněla, ale i přesto byl výsledek báječný. Všechno dáme do mixéru, osolíme, postupně vmixujeme 4 lžíce oleje a šťávu z citronu. Někdo vmíchává mletou papriku nebo petrželku, tak já jsem tím humus ozdobila navrchu a musím se pochválit, bylo to skvělý.




     Kdo zkusí neprohloupí, je to minimální snaha, která stačí k výrobě těchto doplňkům ke grilování, ale uvidíte, že s nimi budete mít určitě úspěch jako já J


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat