Prohledat tento blog

úterý 26. června 2012

Návštěva Apetit pikniku v Karlíně


     V sobotu se na Karlínském náměstí v Praze konal Apetit piknik, který pořádá časopis Apetit. Ten čtenáře informuje každý měsíc, jak si upravit sezónní potraviny, kde je koupit a co z toho :-) Od 10 hodin dopoledne prodávali amatéři, především foodblogeři a jiní gastrofilové svoje výrobky. Nejvíce bylo sladkých pečených koláčů, cupcakeů, makronek, nebo cheesecakeů, ale někdo nabízel domácí paštičky, někdo se zaměřil na nemasoteriány, vegany a bezlepkáře, někdo nabízel víno, jiný cider a další víno.

foto Blanka Pilátová
     Na piknik jsme dorazili hodinku a půl po začátku a to byla chyba. Stánky nebyly dostatečně znásobované pro takovou smršť, jaká nastala hned při zahájení, jako by lidi týden nejedli a tady to chtěli dohnat. Ale kdo by se jim divil. Nejvíc jsem se těšila na cupcake od kamarádky ze Sweets'n'Sins (http://www.sweetsnsins.cz/), která připravila malinové s meduňkovou polevou, red velvet s cheesecake polevou, banánové s čokoládou a levandulovou polevou, třešňové s krémovou polevou a čokoládové se špetkou chilli, takže to bylo pro mnoho lidí jak vábidlo. Nicméně, kdo pozdě chodí, sám sobě škodí, nezbylo na mě J
     Hned vedle byl stánek, kde jsem si pořídila vynikající kaštanovou marmeládu, jestli je to tak možno nazvat. Ve sklenici jsou rozmixované povařené kaštany smíchané s cukrem. Slečna říkala, že kromě toho, že se dá namazat na chleba (to jsem ochutnala a hned jsem podlehla), dá se hmota použít například do nádivek do masa, nebo smíchat s výpekem a tak připravit zajímavý sosík.
     
foto Jan Dvořák
     Naprosto nejdelší fronta se táhla od stánku blogerky Chez Lucie (http://luciedvorakova.blogspot.cz/), která napekla spoustu makronek a cheesecakeů, které také spolehlivě zmizely, než jsem stačila ochutnat.

     Z jednoho stánku jsem dostala výtečný čokoládový cupcake s jahodou, ale opravdu nevím, který to byl. Z toho samého jsem ochutnala jáhlový dort s mákem, který by chutnal i těm, kteří se nevyžívají v sladkých chutích, protože nebyl až tak sladký a zdál se mi skoro jako pánský dortík.

     Velkou radost mi udělali čaje True Tea, které opravdu obsahují čaj. Je to neuvěřitelné, ale čaj v ledovém čaji skutečně jen tak neobjevíte. Za dobu pikniku jsem si dala všechny tři druhy, zelený, maté i zelený roiboos a můžu doporučit všechny. 
     
foto xococlub.cz
     Co mě vážně překvapilo, byl stánek Xoco clubu, kde slečna nabízela vína ve spojení s čokoládou. Vybírala jsem ze třech druhů čokolády a ke každé patřilo jiné víno. Nakonec jsem měla ledové víno s čokoládou mléčnou, která obsahovala 70% kakaa a byla ochucená kořením a květy. Moc jsem slečně nevěřila, když mi řikala, jak skvěle jde víno a čokoláda dohromady, ale je to tak! Kousek čokolády jsem si nechala rozpustit na jazyku a zapila jsem jí douškem vína a byla jsem překvapená, jak moc to spolu ladilo a výtečně chutnalo. Tahle čokoláda se se mnou na 100% nesetkala naposledy. Doporučuju minimálně navštívit internetové stránky http://www.xococlub.cz/.

     Poobědvala jsem jehněčí klobásku z ovce z českého chovu, kterou mi ani fronta nezkazila, protože nebyla mastná, ale masná a moc dobře okořeněná (http://www.jehnecimaso.cz/). K tomu jsem si dala pivečko z pivovaru Kocour (http://www.pivovar-kocour.cz/) a to byla paráda, prostě super piknik, který nemá v Čechách obdoby.

foto Jan Dvořák
     Poslechla jsem si pohodovou muziku a ještě jsem se vydala ke kostelu, kde jsou každý víkend farmářské trhy. Nemohla jsem tam nechat slávky na víně hned u prvního stánku s krevetami a rybami a podle vůně jsem se nespletla a udělala jsem si velkou radost, to už jsem měla pocit jako na dovolené u moře. Jinak trhy doporučuju, prodávají tam čerstvé ryby, mléční výrobky, vína, med a nějaké ty sladké dobroty a pečivo.
     
     Kdybych to měla shrnout, akce se mi strašně moc líbila, nenechala jsem se odradit ani frontami, svoje udělalo i super letní počasí a kromě toho, že akci všem doporučuju, už se těšim, až piknik navštívim příště a zatím si jdu vychutnat kozí sýry z farmy Držovice (http://farma.drzovice.info/), které jsem si vzala s sebou domu do zásoby J


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat