Prohledat tento blog

sobota 17. listopadu 2012

Domácí těstoviny nejsou pruda

     Včera jsem se koukala na Master chefa, kde soutěžící vyráběli domácí těstoviny a někteří vypadali, že je to pro ně nepřekonatelná fuška, tak jsem vám chtěla říct, že neni.

     Já jsem je zkoušela tenhle rok jednou a moc mě to nadchlo a hlavně to bylo opravdu pochutnání, když jsem je servírovala ke králíkovi na francouzský způsob.

Těsto na tagliatelle 


400g mouky
4 vejce

     Na vál udělejte kopeček z mouky, uprostřed si vytvořte důlek a do něj vyklepněte čerstvá vejce. Nejdřív začněte těsto zadělávat vidličkou, potom se do toho opřete rukama. Mě tenhle poměr vajec a mouky vyhovoval, ale je možné, že vejce či mouka budou mít jiné vlastnosti, tak je možné přidat mouku, pokud bude těsto příliš řídké, nebo trošičku vody, bude-li moc tuhé, ale důležité je poctivě a vytrvale těsto propracovat. Poté se dá na chvilku odpočinout. V tu dobu jsem připravovala králíka, recept bude následovat.
     Pružné hladké těsto se dá buď vyválet a poté z něj tvořit (to je pro odolné povahy, protože je to fakt makačka, ale zase pomůže určitě proti stresu), nebo se dá prohnat strojkem na těstoviny. Tenhle způsob jsem zvolila já. Těsto jsem protahovala strojkem od nejširší po nejužší možné nastavení a naposled jsem si nastavila kráječ na velikost tagliatelle a bylo. Potom jsem si těstoviny rozvěsila po kuchyni na provázek uschnout, než dodělám králíka.
     Domácí těstoviny stačí vařit 3 minutky a jsou hotové. Kdo je zkusí jednou, zjistí, jak jsou dobré a příprava není nijak náročná, určitě si je zamiluje. Já se nejvíc těšim, až si z nich udělám jednou lasagne, protože nebudu používat plátky naskládané vedle sebe, ale jeden velký plát přes celý pekáč :-)



Králík po francouzku


4 porce králičího masa
1,5dcl bílého vína
2 velké mrkve
2 - 3 velká rajčata
svazek jarních cibulek nebo šalotky
6 stroužků česneku
čerstvé bylinky: tymián, rozmarýn, šalvěj
olivový olej
sůl, pepř

     Zapékací mísu vymažeme troškou olivového oleje, přidáme mrkev nakrájenou na tlustší kolečka, na hrubo nasekané jarní cibulky, přepůlené stroužky česneku, rajčata pokrájená na kostičky a čerstvé bylinky, vše osolíme a opepříme a podlijeme bílým vínem. Navrch posadíme osoleného a opepřeného králíka.
     Dáme péct v uzavřené nádobě nebo pod alobalem do rozehřáté trouby asi na hodinku podle velikosti králíka, podle potřeby můžeme podlít.
     Doporučuji podávat s domácími těstovinami nebo s bramborovými gnocchi.




Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat