Prohledat tento blog

neděle 17. prosince 2017

Domácí cantuccini jako dárek

Třeba máte taky v rodině nebo mezi kamarádama někoho posedlýho Itálií a všim italskym. Pokud jo, tak by se vám mohl hodit tenhle jednoduchej recept na klasický italský sušenky s mandlema, kterejma je můžete potěšit na Vánoce. Když jsme u mandlí, musim přiznat, že jsem malinko retardovanej vánoční skřet, protože do první dávky těhle sušenek jsem je zapomněla dát... Takže mandlový sušenky bez mandlí? Né! Prostě jsem vytvořila dva druhy italských sušenek.

Cantuccini jsou tradiční voňavé toskánské sušenky. Můžou se hodit i jen tak do zásoby, vydrží hodně dlouho, protože v nich není žádný tuk, pak je můžete vytasit pro nečekanou návštěvu a nebo je mít pro sebe jako sušenky ke kávě. Klasicky se tyhle poněkud tvrdší sušenky máčí do dezertního vína, ale výborný jsou i namočený v kávě nebo v čaji.


Cantuccini

250g hladké mouky (já jsem dala špaldovou)
2 celá vejce
1 lžička prášku do pečiva
1 balíček vanilkového cukru
120g moučkového cukru
špetka soli
kůra z jednoho citronu
malej paňák likéru (já jsem použila ořechovej, může být amaretto a cokoliv jinýho)
150g mandlí
špetka soli

Do mísy si prosejte mouku s kypřícím práškem, přidejte sůl a cukry. Do toho vyklepněte vejce a vlijte paňáka likéru a jemně nastrouhanou citronovou kůru. Vše prohněťte nejdříve vařečkou a pak rukama, když je těsto pěkně promísené, dejte si ho na pomoučený vál, přidejte mandle a prohněťte na válu. Rozdělte na 2 válečky a ty dejte píct na plechu s pečícím papírem na 180 stupňů na 25-30 minut. Před pečením je potřete vodou, povrch bude pak pěkně zlatý.
Válečky pak vyndejte, troubu ztlumte na 130 stupňů a rozkrájejte je na 1,5 cm silné sušenky, které rozkládejte na plech a dejte do trouby dosušit asi na 15 minut.
A hlavně nezapomeňte v receptu na mandle.

upečené válečky

rozkrájejte na 1,5 cm sušenky ...tyhle jsou s mandlemi

...tohle jsou ty bez mandlí

vynikající namočené v kávě 



Žádné komentáře:

Okomentovat