Prohledat tento blog

sobota 16. prosince 2017

Nakládané tofu jako dárek

Došly vám prachy? Dejte nakládaný tofu jako dárek!

Než se dostat do nějaký dluhový pasti, nebo se vydat z peněz a pak jíst jenom rohlíky do konce měsíce, tak můžete některý dárky vyrobit. Já jsem se tenhle rok pustila právě do nakládanýho tofu, do italských sušenek pro prarodiče, který mají rádi všechno italský a zkusim taky nějakej ten vaječňák a možná ještě něco, času dost. Moje vyrobený dárky jsou všechny jedlý, protože tam sem si nejjistější, asi by nebylo moc pěkný, kdybych někomu chtěla něco uplíst nebo uháčkovat, tak se držim toho, co umim.



4 klasický tofu kostky (asi 800g)
1 cibule
6 stroužků česneku
velká špetka soli
kuličky celého pepře
kuličky nového koření
několik bobkových listů
sušené chilli papričky
lžíce sušeného oregána
lžička soli

Tofu si nakrájejte na kostičky jako když se nakládá balkánský sýr, k tomu nakrájejte cibuli na tenká půlkolečka, česnek na drobné kousky, vše osolte, ooreganujte a promíchejte.
Plňte do sklenic, když jste v polovině sklenice, doplňte ke stěně bobkový list nebo dva, přihoďte pár kuliček pepře a nového koření a chilli papričku. Doplňte sklenice až navrch a zalijte řepkovým olejem. Nechte uležet v ledničce minimálně týden.
Tohle množství mi vyšlo na 5 sklenic o obsahu dohromady asi 800ml.
To, co k tofu přidáte, si můžete samozřejmě jakkoliv doladit podle chuti, můžete tam šoupnout sušený rajčata, olivy a nebo kapary, to záleží na vás, receptů jsem na to našla nespočet, ale tohle mi přišlo jako klasika.


Žádné komentáře:

Okomentovat