Prohledat tento blog

středa 20. prosince 2017

Vanilkový likér jako dárek

Myslím, že poslední ze série jedlých doma vyrobených dárků bude tenhle rok vanilkový likér, který by mohl nahradit vaječný likér. Je strašně snadnej, suroviny se daj při dobrý vůli dobře zaměňovat, neni to žádnej kumšt, ale chuťově je moc dobrej. Jeho další výhodou je, že je veganský, takže na vánoce může mít každý dobrý pocit z toho, že má vánoční vanilkový likér bez utrpení, prorože neobsahuje ani mléčné výrobky a ani vajíčka. Já jsem ho dělala z mandlového mléka a sojové smetany, z vanilkového bezlepkového pudinku s bio vanilkou, hodila jsem tam i lusk čerstvé vanilky, kterou můžete i vynechat, ale pak bych asi sladila vanilkovým cukrem. Já jsem likér osladila rapadurou a nakonec sem tam nalila skoro lahev rumu, protože jsem dělala likér pro celej regiment do šesti lahví.
Z prozatimních recenzí se zdá, že likér se povedl, někdo by ho víc osladil, někdo by dal míň/víc rumu, takže ho před dokončením ochutnejte a udělejte si to po svym.

 

Vánoční veganský vanilkový likér

4 vanilkové pudinky
2 litry rostlinného mléka
litr rostlinné smetany
80g cukru
nepovinný vanilkový lusk
650ml rumu

Pudinky si smíchejte s trochou mléka a dobře rozmíchejte. Mezitím si dejte v hrnci vařit zbytek mléka s cukrem a vanilkovým luskem. Když se mléko vaří, dejte tam rozmíchané pudinky a vařte za stálého míchání několik minut podle návodu, než budete mít pudink. Sundejte ho z plotny, vyndejte vanilkový lusk, nalijte dovnitř smetanu a rozšlehejte metličkou, pokud by se vám snad udělaly hrudky, použijte radši ponorný mixér. Nakonec tam šoupňetě rumajzlík a je hotovo. Naplňte do lahví a dejte do lednice, kde by mohl vydržet až měsíc.


Žádné komentáře:

Okomentovat