Prohledat tento blog

středa 31. ledna 2018

Čokoládová granola

Nedávno jsem od kamaráda dostala vynikající čokoládovou granolu. Když jsem zjistila, kolik stojí, rozhodla jsem se jí napodobit a vyrobit si jí doma. Neni to nic těžkýho, ušetřila sem a chutná naprosto skvěle.

V granole používám raw kakao, který je superpotravina, ať už to znamená cokoliv, je v něm strašně moc antioxidantů, hořčík, draslík, vápník, sodík a navíc obsahuje spoustu látek proti stresu a depresi. Takže krom toho, že je chutný, ještě je to samý štěstí a zdraví. Pražením se ale tyhle látky ničí, proto doporučuju používat právě raw nepražené kakao.


Čokoládová granola

2 hrnky ovesných vloček
1 hrnek oříšků (já jsem dala lískový a vlašský)
Půl hrnku semínek (já jsem dala slunečnicový)
1 lžička skořice
3 lžíce javorového sirupu nebo medu
3 lžíce kokosového oleje
2 lžíce mletého kokosu
Půl hrnku kokosových plátků
1 lžíce (raw) kakaa
Pár kostiček kvalitní hořké čokolády

V mixéru si posekejte oříšky a semínka na hrubo, smíchejte je s vločkama, skořicí, sirupem a olejem. Dejte péct na plechu pokrytym pečícim papírem na 15-20 minut, než vše lehce nezezlátne. Dávejte pozor ale, aby se vám směs nepřipálila, to je hned.
Když směs vystydne, smíchejte jí s kokosem, kakaem a posekanou čokoládou.

Já si granolu dávám jenom obyčejně přelitou rostlinym mlíkem a ještě si na to kápnu trošku javorovýho sirupu, prostě si z toho vyrobim dost dobrej dezert. Můžete jí jíst třeba s jogurtem nebo jako posypku na banánový smoothie nebo nějakou smoothie bowl.

před 
a po upečení



Žádné komentáře:

Okomentovat