Prohledat tento blog

středa 3. ledna 2018

Předsevzetí 2018

Tak jaký ste si dali?


Bilancovala jsem si sama, ale jako radu jsem dostala omezit množství sprostých slov v mym slovníku, takže to beru jako předsevzetí numero Uno. Držte palce, občas se zapomenu.

Jako další jsem se rozhodla omezit čas strávený na sociálních sítí ve volném čase. Takže jsem jednoduše přestala sledovat strašně moc zbytečností a je to docela pohůdečka zatim. Jako čert vem Facebook, ten je stejně jenom plnej reklam, ale na Instáči sem se vyžívala, tam mě to bavilo, ale vlastně je to jen žrout času, kde člověk stráví hodiny, aniž by dělal něco produktivního.

Další a nejdůležitější, na co se chci zaměřit, ale není to až tak předsevzetí, je UDRŽITELNOST. Nebudu to nějak hrotit, to neni muj styl, ale prostě si chci víc sledovat odpady v domácnosti a zkusim je redukovat. Nebudu hromadit věci, protože mi tak nějak přijde, že mám všechno, takže se leda můžu něčeho zbavit ve prospěch charity, když se mi něco rozbije, tak se toho nebudu hned zbavovat, ale zkusim to opravit. Chci víc promýšlet nákupy, zařadit co nejvíc lokálních sezónních produktů, už jsem si dokonce našla svýho zemědělce Svobodný statek, kde jsem si strašně pochutnala na zelenině a nakládanym zelí a ještě jsem měla dobej pocit z toho, koho a co tim podporuju. Pro víc informací mrkněte na jejich stránky zde. Chci nakupovat víc z druhý ruky, připadá mi, že všechno už je vyrobený, je škoda vyhazovat věci a stejně tak vyrábět věci, který byly vlastně už vyrobený, někdo si je koupil a teď je chce vyhodit, jelikož pro něj ztratily význam, nebo přišlo do módy něco jinýho. Měli by víc kolovat a nemusíme pak spotřebovávat naše neobnovitelný zdroje a podporovat práci znevýhodněných lidí na druhý straně planety, který žijou a pracujou v krutejch podmínkách, aby sme si my tady v blahobytu mohli kupovat tuny věcí, jenom protože se nám líběj, ačkoliv je doma už máme, nebo je ani nepotřebujem. Nákupem chci podporovat ty, který mě neštvou a se kterýma souhlasim.

S předchozim bodem se ještě pojí velmi konkrétní cíl vypěstovat víc zeleninky a ovoce jak minulej rok, trošku si zas potunit zahrádku a využít permasemínek a nějakejch znalostí o permakulturnim zahradničení. Pokud vás něco takovýho taky zajímá, tak pro mě byla základní studnicí informací stránka pana Kvapila tady.

No a poslední předsevzetí je jezdit po Praze co nejvíc sockou a nepropadat pohodlnosti automobilu, protože mě vlastně nejvíc rozčiluje, když jezděj lidi v autech sami, jsou v tý zácpě jak maníci, přitom v buse by sme zabrali míň místa a i by sme míň čoudili. Jako chápu, že jsou lidi, který autem "musej", ale často jim jezděj lidi jen z pohodlnosti a je to jen volba, ne nutnost.

zelča a ovoce ze statku

Žádné komentáře:

Okomentovat